Monday, March 22, 2004

World of Warheads

... Hari ini, 22 Maret 2004, tentara Israel membunuh orang yang dipandang sebagai pemimpin spiritual HAMAS, Sheikh Ahmed Yassin. Dengan menggunakan helikopter, para tentara itu menembakkan 3 rudal ke mobil yang digunakan Yassin.

Reaksi dari:

- ... Perdana Menteri Israel, Ariel Sharon: "The state of Israel today hit the first and foremost head of Palestinian terrorism. His ideological basis was the murder of Jews and the destruction of Israel."

- Massa pelayat yang mengantar jenazah Yassin : "Sharon, start preparing your body bags because (Hamas's) Qassam Brigades will put Israeli houses in mourning and make a funeral in every Israeli street."

- Juru Bicara Dewan Keamanan Nasional Amerika Serikat, Sean Mc. Cormack: "Israel has a right to defend itself."

- Pernyataan Para Menteri Luar Negeri Uni Eropa: "[Hamas was guilty of "atrocities ... which have resulted in the deaths of hundreds of Israelis" and that Israel has the right to protect itself against terrorist attacks] Israel is not, however, entitled to carry out extra-judicial killings."

- ... Sekretaris Jendral Perserikatan Bangsa-Bangsa, Kofi Annan: "I do condemn the targeted assassination of Hamas leader Ahmed Yassin and the others who died with him."

- ... Penasehat Keamanan Nasional Amerika Serikat, Condoleezze Rice: "Let's remember that Hamas is a terrorist organization and that Sheikh Yassin himself has been heavily involved in terrorism."

- www.al-ansar.biz: "We say to fighters in Palestine, in particular Hamas and (Islamic) Jihad: your real enemy is the tyrant of the century -- America. Sheikh Yassin was killed by the money, weapons and public support of America."

- ... Menteri Luar Negeri Inggris, Jack Straw: "[the assasination] is unacceptable, it is unjustified and it is very unlikely to achieve its objectives."

- ... Presiden Palestina, Yasser Arafat: "May you [Yassin] join the martyrs and the prophets. To heaven, you martyr."

- Juru Bicara Rumah Sakit Shifa, Jumaa Saqqa: "They assassinated a symbol, not a person."

- ... Salah Seorang Pemimpin HAMAS, Abdel Aziz Rantisi: "The battle is open and war between us and them is open."

- ... Menteri Keamanan Internel Israel, Tzahi Hanegbi: "The time came for someone to close accounts with him [Yassin],[Hamas political leader Abdel Aziz] Rantisi's time will also come."

- HAMAS: "[Ariel Sharon had] "opened the gates of hell and nothing will stop us from cutting off his head."

Reaksi saya: orang-orang dari bangsa dan agama apapun ada yang jahat dan ada yang baik. tidak semua orang Israel dan mereka yang beragama Judaisme (Yahudi) itu jahat. pun sebaliknya, tidak semua orang Palestina dan mereka yang beragama Islam itu baik. orang amerika dan mereka yang beragama kristen pun ada yang baik dan ada yang jahat. pembunuhan terhadap Yassin jelas perbuatan orang-orang yang jahat. karena itu, saya setuju jika reaksi terhadap pembunuhan Yassin itu ditujukan kepada Sharon dan otak-otak perang yang mendukungnya. tetapi, saya tidak setuju jika reaksi itu berbasiskan random attack apalagi dengan menggunakan metode bunuh diri.

Sesungguhnya saya berpegang pada firman Allah dalam Surat An-Nahl ayat 126 yang menyatakan:
"Dan jika kamu memberikan balasan, maka balaslah dengan balasan yang sama dengan siksaan yang ditimpakan kepadamu. Akan tetapi jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar."

dan pada Surat Al-Baqarah ayat 190 yang menyatakan:
"Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu, (tetapi) janganlah kamu melampaui batas, karena sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas."

Apa reaksi anda?
Don't Be Ignorant, Think About It!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home